Milyezitt?

hétfő, július 17, 2006

Szakmai gyakorlat Dunaferr 2006

Igen, ezt is túléltem, "nem volt olyan vészes". A gyakorlati rész egy kicsit rövidre sikeredett, én kibírtam volna többet is. Végülis már mindegy, talán elég is volt az az 1 nap, sokkal többet nem is tudtak volna elmondani. Dunaújváros egy érdekes hely. Érződik még rajta, hogy bizony régen ez Sztálinváros volt, hosszú, egyenes és széles utcák, mindenhol kockaépületek (és ezek lennének a "régi épületek"). Rengeteg városi busz közlekedik, és még ennél is több autósiskolás. Nem tudom, hogy hogy csinálják, szinte minden úton meg utcasarkon autósiskolás vagy busz halad épp. Valahogy rohadtul szeretnek vezentni Dunaújvárosban. A vasmű az olyan, amilyen, monumentális, büdös, de azért jól éreztem magam ott. Nem is olyan rég megvették az egészet az ukránok, és mindenki azt mondja, hogy csak pénzt lehúzni jöttek ide. Fejleszteni csak ott fejlesztenek, ahol nagyon muszáj vagy ahol így több pénzt tudnak csinálni, de pl. a áramelosztó kettes csatolóban sok helyen ötvenéves technika dolgozik, és ha valami üzemzavar van, nincs ott ember, aki azonnal be tudna avatkozni. Teljes panzió volt Dunaújvárosban, szóval ettünk, ettünk, és ettünk. A pincér egy kicsit érdekes volt, talán már eltúlozta a kedvességet, a KÁPSALI-t meg ő se gondolta komolyan, azonnal kijavította káposztasalira. A Superman visszatér meg egy gagyi film, nem érdemes rá elmenni a moziba, mondjuk a hangzás az egész jó volt a dunaújvárosi moziba, legalább. Állítólag a szakmai gyakorlat része volt a magyarságtudat elmélyítése is, mert hogy Magyarországon egészen más magyarul beszélni, mint otthon vagy Brünnben. Ám legyen, abban viszont tényleg igaza van, hogy más beszélni, otthon kápsali helyett káposztasaláta van, és csemi helyett csemegeuborka van. Péntek délben irány a Balaton. Azt máig nem tudom, hogy hogy tudott olyan kurva jól menni az a Renault Trafic az ottópályán, 170-et simán tartotta, még többel is tudott volna menni...Siófok már egészen más volt, fasza hotelben voltunk elszállásolva, félpanzió svédasztalos vacsorával. Szóval azzal kezdődött a nap, hogy megtömtük magunkat a reggelin, egyet még pihentünk a szobán, aztán szétizzadtuk magunkat. A legjobb dolog a világon az infrakabin, ezt mindenki elhiheti! :D Ahhoz képest, hogy az infrakabinban és a szaunában fogyni szoktak, én felszedtem 5 kilót. Finom volt a vacsora. (na igen, dupla teljes adag+desszert) :D Rengeteg ember van amúgy Siófokon, este szabályosan hömpölyög a tömeg, a Balaton meg tiszta, derékig ért a víz, de leláttam az aljára. Egy napot voltunk Veszprémben is az utcazene fesztiválon. Lepsény és Veszprém között katasztrofális a vasútvonal, néhány helyen jó, ha mentünk 40-nel.
Mit mondjak, ez inkább volt amolyan wellness hízókúra, mint szakmai gyakorlat, de JÓ volt. Már nem bánom, hogy nem mentem a VOLT-ra, ez teljesen kárpótolta. Így is voltam 5 koncerten, amik ráadásul ingyenesek voltak. Jövő évben irány az OVIT!

Képgaléria (időrendi sorrendben)

MÁV

Azért az elég vicces jelenet volt, mikor Siófokon a vasútállomáson Komáromba kértem jegyet Kelenföldön keresztül. Kb. 5 másodpercbe tellett a pénztárosnak, míg felfogta, hogy mit akarok. Mikor kérdezte, igénylek-e kedvezményt, mondtam a 33%-os EU-s diákkedvezményt, amire azt válaszolta, hogy ilyen nincs. Van bizony, és elég szégyenletes, hogy az utasnak kell elmagyarázni, hogy milyen kedvezmények vannak a MÁV-nál. A csúcs az volt, mikor egy kiskönyvben kikereste, hogy mely államok tartoznak az EU-ba, és hogy Szlovákia benne van-e. Az ELVIRA meg egy nevetséges rendszer, vagy túl sok a chartervonat, vagy ezek direkt hagynak ki járatokat az adatbázisból, mert viszonylag sok olyan vonat szállingózik a síneken, amit a neten meg sem lehet keresni, aztán meg hirtelen begurul az állomásra, és jé, ezzel is el lehetne jutni oda, ahova éppen akarunk.