Milyezitt?

kedd, szeptember 02, 2008

Tanuljunk meg róni!

Igen, ezt én már majdnem 3 éve így gondolom, de a gyakorlatban valahogy sosem tudtam magam rávenni a rúnák ismeretének elsajátítására. Mikor eszembe jutott, hogy milyen jó lenne megtanulni, nem volt rá időm (vizsgaidőszak), mikor volt időm, akkor meg kiment a fejemből. Egy alkalommal egy lány kezén láttam rovásírással díszített karkötőt, és ennek hatására eszembe jutott, vizsgaidőszakon kívül, hogy én már 3000 éve szeretnék róni. Végre az órajel-generálás már megvolt, a CLK folyamatosan az eszembe juttatta, hogy na most, na most.

Elkezdeni könnyű volt -

google: "rovásírás"


Na jó, 'smos'mi? Nézegessem a rúnákat, és máris tudni fogok? Egy napon eszembe jutott egy nagyszerű ötlet, amit megint egy Macintosh termék ihletett (mint ahogy a fehér hifi ötlete is az ipodtól származik). Furious kölcsönözte nekem a magyar nyelvű macintosh billentyűzetét. Nekem, aki szlovák meg cseh billentyűzeteken nőtt fel, patetikus élmény volt az a látvány, hogy "é, á, ő, ú, ö, ü, ó, ű" betűk vannak a billentyűzeten úgy, hogy melléjük semmi más karakter nem volt odaszorítva. Nem kellett sok idő, és bumm, így lett a Chocapic, eszembe jutott, hogy mi lenne, ha átragasztanám rúnákra a latin betűket?


Spontán tanulás, egyszerűen és kényelmesen, csak egy kicsit modifikálni kell egy billentyűzetet. Tökéletes megoldás. Beszereztem egyet, és már jöhetett is a transzformáció. Hozzávalók:

billentyűzet
internet
google
nyomtató

papír

szalagragasztó

csavarhúzó





A neten találtam egy megfelelő forrást, a rovásírás ábécé táblába volt foglalva, az egyes kockák (nyelvjárás mindenekelőtt) pont akkorák voltak, hogy ráfértek a billentyűkre. Egy kis fotosop, és már jött is ki a nyomtatóból a friss, ropogós rúnakészlet. Kiszedtem a billentyűket a csavarhúzóval, és szalagragasztóval felragasztottam rájuk az új karaktereket. Ez nem volt annyira kellemes meló, valaki úgy fogalmazná meg, hogy "nagyon buzi munka, amit csinálsz". Szép lassan visszakerült minden a helyére, 3 kilóméter szalagragasztó elfogyott, a rovóbillentyűzet üzemkész.



Végül felkerültek a kiegészítő információk is, a rovóbillentyűzet tökéketes.

Aztán...

Az első élmény: ehh...mit is kell nyomni?


Furious barátkozik az új betűkészlettel


Bő egy napnyi használat után még gyorsabban gépelek, ha nem figyelem, hogy mit nyomok le, de ez folyamatosan kezd kiegyenlítődni. Nem biztos, hogy ez a legjobb megoldás a tanulásra, mivel így az összevonást nem lehet megtanulni, de majd annak is eljön az ideje. A billentyűzetért viszont megérte, legalább durván néz ki.

Ez a post már a modifikált klaviatúrán készült.

2 halusky

At 2008. szept. 2. 12:18:00, Anonymous Névtelen haluzálta

Az ötlet királyság, engedelmeddel megcsinálnám a saját billzetem is. Sőt, az is lehet, hogy a meglévők mellé fogom rajzolni valami strapabíró festékkel, hogy ne kelljen összeragasztgatni a laptop billentyűit - amit egyébként kiszedni sem tudok. Szerinted?

 
At 2008. szept. 2. 14:56:00, Anonymous Névtelen haluzálta

Örülök, hogy tetszik az ötlet. :) Én is inkább lakkoztam volna, de ez egyszerűbb megoldásnak tűnt. Viszont ajánlom, hogy szerezz be egy külső billentyűzetet, sokkal kényelmesebb, mint a notebookos, ráadásul ha elrontod a lakkozást, nem történik semmi. Én konkrétan 500 forintért vettem egy használtat.

 

Megjegyzés küldése

<< Home