Milyezitt?

vasárnap, február 05, 2006

50 percet késett a vonat


(csütörtök)
Átépítették a brünni vasútállomás belsejét. A nemzetközi jegyeket, bérleteket már nem a régi odúban, hanem egy új, tágas teremben lehet megvenni. Mint a bankokban, itt is bevezették azt a rendszert, hogy az ember kap egy cetlit rajta számmal, és ha soron van, beállhat a megfelelő pult elé. A régi sorbanállós rendszerhez képest ez mindenképp fejlődés, mindig meg van határozva, hogy ki van a soron, és hová kell mennie, nincsenek félreérthető sorakozások, tolongások, 2 dimenziós sorok, stb. Mondjuk nekem nem volt semmi bajom a régi rendszerrel sem, lehetett előzködni. Kész van már az új bejárat is, amit szép, kovácsolt tető fed. Az aluljárót is átépítik, mennek a munkálatok. Már csak azt nem értem, hogy miért pont most? A jövő évtizedre meg akarják építeni az új állomást, amit 2004-ben kellett elkezdeniük. Igaz, én a munkálatok helyén látok egy nagy semmit. Lehet, hogy még tovább fog csúszni az új állomás megépítése, és pont ezért kezdtek bele a mostani felújításába?
50 percet késett aztán a vonatom, szóval volt még időm gyönyörködni az új teremben, meg a csövesek látványában. Addigra leszállt a köd, elkezdett szitálni a hó, és fújt a szél. Megérkezett a vonat, kocsik + egy elromlott 350-es + egy működőképes 363-as. Na ja, már megint elsült a mozdony, ezért vártunk ennyit. Ahhoz képest, hogy a keletkezéskor a világ egyik legmodernebb mozdonyai voltak, a 30 év és a nem megfelelő karbantartás meglátszik rajtuk.