Milyezitt?

csütörtök, december 01, 2005

Na

Na ja, majdnem elfelejtettem, hogy mit akartam ide írni a blogba, olyan régen jártam már a szerkesztőben.

Vasárnap voltam dolgozni a Carrefourban egy éjszakára. A munka egy idő után unalmas volt, az hozta a megváltást, mikor palettaemelővel kellett dolgozni. Amúgy pont a munka alatt figyeltem fel arra, hogy egy hipermarket mennyi árut kínál. Szinte hihetetlen, hogy mennyi őrültség van egy polcon, annyiféle sajt volt a kezemben, mint még amennyi az életemben soha...Leltározást csináltam, szóval meg kellett számolnom, hogy miből mennyi van. Semmi érdekes nem volt a dologban, viszont elég vicces volt az az 1004 darab carrefouros camembert meg a 250 csomag carrefouros eidami sajt. Néha viszont letörtem volna annak a kezét, aki kirakta az árut a polcra, mert amilyen rendezetlenség volt egyes helyeken, az nem volt normális. Az az izé, ami rózsaszín vólt, gumiszerű, és szalámiszagú meg már mindennek a teteje volt. Az élet kb. fél hatkor indul be, akkor kezdik kihordani az árut, ami nem tudom, hogy meddig húzódik el. A jogurtkészlet feltöltése katasztrofális, attól mindenkit óvok. Méginkább a szalámik feltöltése. Itt ez hiánzik, ott ez, ilyenből nem hoztak ki semmit, na ezt most hova kéne rakni, még kéne ebből, stb. 48 korona/óra (380Ft) volt a fizetés, nem olyan vészes, sőt jó.

Hétfőn pedig eljött a várva-várt nap, a pendolino nyílt nap. Jól eldugták a vonatot, olyan vágányon volt, ahol csak a faluzós vonatok szoktak megállni. Meglepően nagy nyüzsgés volt a vonat körül, meglepődtem, hogy ennyi embert érdekelne a vonat. Mindenki fénykpezkedett vele, felszállt, leszállt.



Gyereket, felnőttet is érdekelt. Bévülről elég kellemes volt, fogdoztam a műanyagokat, nem kopogtak, puhák voltak. Az ülések nagyon kényelmesek voltak, lehetett bennük fetrengeni. A második osztályban viszont az egymással szemben lévő ülések szerintem közel voltak egymáshoz, vagyis mind a két embernek elterpeszkedni már nem lehetne. Igaz, ezt úgy próbáltam, hogy előrehúztam az üléseket. Az egész beltér kialakítása jó, mondjuk nem voltam mindenhol megelégedve az összeszerelési minőséggel.



Az első osztály annyiban különbözik a másodiktól, hogy a padlón szőnyeg van gumi helyett, van konnektor mindenhol, fülhallgató rádióval, pirosak az ülések, és mintha egy picivel több hely lenne. Persze a második osztály se rossz, itt is van hely, mint egy normális vonatban, van jó nagy kajatartó minden széken, ami elmegy notebooktartónak is, ja és mindegyik osztályon van gombbal irányítható roló az ablakokon. Höhö.:D A bisztró elég jól nézett ki, kár, hogy minden olyan drága.



Kívülről tetszetős a vonat, vicces volt, ahogy mindenki odament, és az volt az első dolga, hogy megfogta. Jó a színválasztás is szerintem, igaz, hogy bele lehetne kötni a kockás designba, na ja, az el kell ismerni, hogy nem tegnap tervezték meg.



A vonatot az Alstom gyártotta le a Cseh vasúttársaságnak, ezen a darabon kívül még hat van. Első ránézésre jó vonatnak néz ki, ha beleveszem azt is, hogy nem ma tervezték meg, igazi véleményt persze csak akkor lehet majd mondani, ha már mentünk is vele. Volt egy elektromagnetikus inkompatibilitás, azóta raktak bele egy kompenzátort, viszont terjengnek olyan hírek is, hogy a kompenzátor nem működik. Volt valamilyen probléma egy tartály falával is, hogy vékony, nem felel meg a cseh szabványoknak, az olaszok erre azt mondták, hogy az európai szabványoknak viszont megfelel. Ezt mondanak az emberek azt, nem tudom, hogy mi az igaz. Nem tudom, hogy haluzálás-e az egész, lehetséges, hogy a vasúttársaság eltitkol valamit az emberek elől reklámokkal elterelve, és tényleg ilyen minőségű ez a vonat, vagy meg működik a kompenzátor, és a tartály fala is elég vastag. Én azért fogok vele menni, én várom már, hogy utazhassak pendolinon.

A minőséget majd elbírálja az idő, meglássuk, hogy ez a pendolino is fog-e annyit menni, mint a mellette lévő 852-es.


A képeket csak így tudtam felrakni a blogra, asszem még ismerkedem kéne a rendszerrel...